Sommer=egentrening

Sommeren er en periode der man er nødt til å trene mye alene og man får ikke trent så mye håndball. I en slik periode er det veldig viktig å lytte til kroppen sin. Jeg er veldig glad i styrke og løp, men kjenner mange som synes det er kjempekjedelig. I starten av ferien lagde jeg et treningsprogram der jeg brukte Haslum sitt løpeprogram og NTG sitt styrkeprogram, i tillegg til å legge til småting jeg selv har lyst til å jobbe med og trene på. Jeg legger til et bilde av planen min fra 11.juli. Her er det en økt som er skrevet + at jeg løper 5×100 meter bakkeløp hver dag. Som jeg også skrev over har jeg tilpasset etter hvor jeg er og hva slags form jeg er i, så jeg har ikke fulgt dette 100%. Og langkjøringene er 60 min og ikke 50!! Skade betyr skadeforebyggende. Har du noe spm, så legg igjen en kommentar;))

Jeg startet med 1 økt hver dag i Kreta, men fant ut etterhvert at jeg måtte øke til 2 økter per dag fordi kroppen min tåler mye trening.
Jeg tok til fornuft og lyttet til kroppen min for noen dager siden. Da var jeg ganske sliten og skulle egentlig trene styrke på morgenen og bakkeløp på kvelden. I stedet valgte jeg å løpe langkjøring veldig rolig. Dagen etter var beina tipp topp igjen. Jeg var på Hovden fire netter forrige uke og skulle egt trene pyramideintervall + bakkeløp den ene dagen og en annen intervall + bakkeløp den andre dagen. Det orket jeg ikke. Jeg fikk lange turer i ulendt terreng med sekk to dager på rad og var sykt sliten etter de to dagene. Dette var super skadeforebyggende trening for ankler og knær, i tillegg til utholdenhetstrening.

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Treningstips #3

I dag har jeg lyst til å gi et treningstips siden det er sikkert mange som er på ferie og ikke har tilgang til treningsrom med vekter. Så da vil jeg gi et tips til en øvelse som man bare trenger kroppen til;)) Øvelsen er magedrag og jeg kjører 25×3. Video under👇🏼