Skjærgårdslekene 2017

Endelig var håndballsesongen i gang igjen! Nå med et veldig annerledes lag enn i fjor. Vi har fått 6 nye spillere og noen fra i fjor har valgt å bytte klubb, slutte eller spille bredde.

Vi startet turneringen mot Våg Vipers, som senere vant hele turneringen. Det var første kampen vår sammen etter 1 uke med trening. Vi havner bakpå fra start, men tar innpå. Grunnet svakt forsvar taper vi 23-13.

Skjærgårdslekene 2017

Andre kamp var mot Bækkelaget og her retter vi på forsvaret, men sliter med å score mål. Vi holder oppe og vinner tilslutt 12-11 og blir nummer 2 i pulja. Noe som betydde at vi skulle spille om 5-8.plass.

Skjærgårdslekene 2017

Søndagen startet med kamp mot Falk. Her ligger vi etter fra start, men tar igjen. Dessverre detter vi igjen og Falk leder med 2 til pause. Vi jager hele andre omgang og når kampen er over står det 15-15 på tavla. Da blir vi bedt om å ha straffekonk. Vi putter 4/5 og keeperne våre redder 2 av Falk sine, så vi vinner etter å ligget etter hele kampen!!

Skjærgårdslekene 2017

Kamp nummer 2 søndag var mot Lillestrøm og her skulle vi spille om 5.plassen. Her var det også Lillestrøm som startet best, men vi står ganske bra i forsvar. Vi stresser litt mye forover. Vi ligger under med 3 til pause, men utover i andre omgang er vi bare 1 mål bak. Her vipper kampen begge veier, men Lillestrøm er de som trekker det lengste strået og vi taper tilslutt 16-12.

Skjærgårdslekene 2017

Vi havner på en 6.plass med et helt nytt lag!! Nå er det bare en vei det går🔝🔝🔝

Skjærgårdslekene 2017

– Kathinka Garmann Løvstad #8

Foto = Alexander Clausen

Håndball i ferien

I sommer bruker man mye tid på styrke og løp, men det er lurt å ikke glemme håndball helt. Det er veldig lurt for skulderen at man kaster en del/jobber med strikk. Jeg har hatt noen økter i Strømmhallen og en beachhåndballøkt i Vollen!!

Det er den beachhåndballøkten jeg tenkte å skrive litt om. Jeg var der med Marte Juuhl og Julie Torshaug. Vi var kanskje litt få, men hadde det kjempegøy!! Vi trente i litt over 1 1/2 time og denne treningen var bra for både mine ankler, knær og skuldre. Vi hadde ingen keeper, så byttet på å stå i mål. Vi spilte litt 2 mot 1, hadde shoutout, øvde på piruetter og skudd. Heldige var vi og med strålende sol!!

Nå er jeg snart på vei hjem fra Danmark og gleder meg virkelig masse til å starte med håndballtreninger på mandag😻

Sommer=egentrening

Sommeren er en periode der man er nødt til å trene mye alene og man får ikke trent så mye håndball. I en slik periode er det veldig viktig å lytte til kroppen sin. Jeg er veldig glad i styrke og løp, men kjenner mange som synes det er kjempekjedelig. I starten av ferien lagde jeg et treningsprogram der jeg brukte Haslum sitt løpeprogram og NTG sitt styrkeprogram, i tillegg til å legge til småting jeg selv har lyst til å jobbe med og trene på. Jeg legger til et bilde av planen min fra 11.juli. Her er det en økt som er skrevet + at jeg løper 5×100 meter bakkeløp hver dag. Som jeg også skrev over har jeg tilpasset etter hvor jeg er og hva slags form jeg er i, så jeg har ikke fulgt dette 100%. Og langkjøringene er 60 min og ikke 50!! Skade betyr skadeforebyggende. Har du noe spm, så legg igjen en kommentar;))

Jeg startet med 1 økt hver dag i Kreta, men fant ut etterhvert at jeg måtte øke til 2 økter per dag fordi kroppen min tåler mye trening.
Jeg tok til fornuft og lyttet til kroppen min for noen dager siden. Da var jeg ganske sliten og skulle egentlig trene styrke på morgenen og bakkeløp på kvelden. I stedet valgte jeg å løpe langkjøring veldig rolig. Dagen etter var beina tipp topp igjen. Jeg var på Hovden fire netter forrige uke og skulle egt trene pyramideintervall + bakkeløp den ene dagen og en annen intervall + bakkeløp den andre dagen. Det orket jeg ikke. Jeg fikk lange turer i ulendt terreng med sekk to dager på rad og var sykt sliten etter de to dagene. Dette var super skadeforebyggende trening for ankler og knær, i tillegg til utholdenhetstrening.

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Treningstips #3

I dag har jeg lyst til å gi et treningstips siden det er sikkert mange som er på ferie og ikke har tilgang til treningsrom med vekter. Så da vil jeg gi et tips til en øvelse som man bare trenger kroppen til;)) Øvelsen er magedrag og jeg kjører 25×3. Video under👇🏼

Snart hjem til Norge🤘🏼

Hei igjen!

Planen var egentlig å legge ut bilder og videoer med litt treningstips i dag, men nettet på Kreta er ikke så bra!! Så er nødt til å gjøre det i morgen🤗  I dag løp jeg pyramideintervaller, 1-2-3-4-4-3-2-1, med halvparten pause av det jeg løp🤘🏼 I morgen skal jeg hjem til Norge og jeg gleder meg virkelig til å komme i hallen og på styrkerommet😻 God natt

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Back on track

Nå er det virkelig på tide med et nytt blogginnlegg! Jeg har vært syk en uke og nå har jeg snart vært en uke på Kreta. Jeg har vært en del syk i det siste og jeg fikk vite for noen dager siden at jeg hadde kyssesyken for 6 uker siden. Jeg er på beina igjen og trener her på Kreta.

Hotellet mitt hadde ikke et fungerende styrkerom, så jeg brukte rundt 1 time den første dagen på å finne et hotell som hadde et greit treningsrom. Jeg fant et hotell ikke så langt fra mitt. Her har jeg slynger, litt apparater, litt vekter og løpemøller!! Jeg kan ikke løpe ute her fordi når klokka er 09.00 om morgenen er det allerede 40 grader.. De dagene jeg har vært her har jeg trent styrke med egen kropp, litt med slynger og vekter og løpt intervaller på tredemølla!!

Jeg hadde egt lyst til å gi et treningstips nå, men det er ganske dårlig nett her på Kreta, så er nødt til å legge ut filmer og bilder i morgen!!🤗🤗

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Treningstips #2

Her er et nytt treningstips for spenst!! En enkel øvelse du kan gjøre hvor som helst. Jeg kjører 10 rep x 3 set;)

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Første året på NTG

Nå er første året på NTG ferdig. Vi har ingen fler ordentlige skoledager. Det eneste som noen har igjen er muntlig eksamen, men jeg kom ikke opp!! Så jeg har sommerferie💓 Kjempe deilig🤘🏼

Det første året på NTG har vært kjempebra! Jeg har blitt kjent med veldig mange nye snille mennesker. Dessverre slutter noen i år av forskjellige årsaker. Jeg er kjempe fornøyd med NTG og gleder meg masse til å starte i 2.klasse allerede. Men det blir kjempe deilig med en pause før man må inn i et nytt år.

-Kathinka Garmann Løvstad #8

God fredagsøkt!!

Jeg hadde en ordentlig bra økt på fredag. Deilig å løpe ute i regnet😍 Laget skulle egt løpe rundt Jarmyra som er i Bærum, men siden jeg dro hjem tok jeg å løp akkurat det samme som de bare i Lysløypa i Svelvik. Jeg løp 1,3 km x 5 med pause mellom hver. Tok tiden hver gang og ville være under 6 min hver gang. For sist jeg løp ble jeg så stiv de to siste og løp på over 6 min. Og det klarte jeg nå!! Superdigg økt og kjenner det er deilig med sesongoppkjøring.

-Kathinka Garmann Løvstad #8

Storhamarcup 2017

I helgen var jeg og Marte Juuhl Svensson på Storhamarcup i Hamar for å dømme. Det er deilig å tjene litt penger før sommeren og når man ikke har kamper selv, er det kult å dømme andre sine. Vi ble satt opp på J/G 12 og J/G 13 på fredag og lørdag. Vi dømte 3 kamper fredag kveld og 14 kamper på lørdagen. Kampene varte i 1×20, så etter 17 kamper begynner man å kjenne at man er sliten!! Lørdag kveld skulle kampene for søndagen settes opp og vi håpet på å få 13-åringer fordi går litt fortere enn med 12. Og Gud, vi fikk en overraskelse den kvelden, vi var satt opp til å dømme J/G 14 i både a- og b-sluttspill!! Etter de 6 kampene vi hadde den dagen, ble vi satt opp til å dømme FINALEN i J14, noe som va helt sykt gøy etter å dømt så mange kamper og fått så mye bra tilbakemeldinger🤗

Jeg og Marte hadde aldri dømt sammen før og det å da bli flyttet opp fra 12-13 til 14 og i tillegg få finale er ganske sykt og utrolig morsomt! Vi har fått veldig mange koselig tilbakemeldinger fra observatører, trenere, spillere og tilskuere også🤘🏼

Tror vi begge er enige om at det er lettjente penger og veldig deilig å få hotell, mat og sett masse håndball og få en ny erfaring! Man kan si at man er sliten, men gøy er det!! Så folk skal ikke se bort ifra at jeg og Marte kommer til å dømme noen cuper og kamper i årene fremover🤗

-Kathinka Garmann Løvstad #8